Forum Total Annihilation Forum
Forum poświęcone wspaniałemu RTS'owi jakim jest Total Annihilation
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Propozycje zmian zasad
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Total Annihilation Forum Strona Główna -> Zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chief
Tournament promoter


Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

PostWysłany: Pią 0:51, 28 Gru 2007    Temat postu: Propozycje zmian zasad

Dzisiaj w grze wybuchła mała kłótnia. Muszę się przyznać że z mojego powodu. Chodziło o koty. Wydaje że wszyscy z tamtej gry(CHIEF, Rime, Szatans vs Mixer, Egon, Kapitan, Tuti) się zgodzą, że zasada wykluczenia kotów i cavów jest bezsensu. Moim zdaniem powinniśmy powrócić do starego standardu.

Kolejna sprawa.
Również dzisiaj odbyła się partia na mapie Shore to Shore. Chief vs Mixer & Szatans. Doszło wtedy do pewnego sporu. Ale po kolei. Z początku sobie nieźle radziłem, ale w końcu(jak się spodziewałem) wyparli mnie z wody. Dzięki lepszemu eko, mogłem dalej się bronić. Ale obroną nie wygram Wink Do tego lewa strona mapy, posiada zejścia w których nie mieszczą się jednostki bojowe. Więc zbudowałem fabryki na plaży(pod ostrzałem ze statków Confused ). Z początku budowałem pelicany. Ale po 10 minutach przypomniałem sobie o pewnej jednostce. Rozpocząłem masową produkcje Archangeli. Które jak może nie wszyscy wiedzą, potrafią unosić się nad wodą. No i mając gromadkę archów i targeta, wyniszczałem ich flotę. Od razu zostałem oskarżony o używanie jednostek latających(czyt. Lotów). Ja stwierdziłem że zasad nie naruszam, bo jest hovercraft(tak napisałem im w grze), mimo to jakoś nie przekonałem nikogo. Olałem to co pisał mój przeciwnik i zaatakowałem ich baze, z sukcesem. Wygrałem.
No dobra. A teraz sedno sprawy.

Oskarżycielem był mixer który twierdzi że Archangele to loty. A ja twierdze że hovercrafty(potem gdy mixer wyszedł sprecyzowałem to szatansowi- hovercraftowykbot). Problemem również było to, że ja jako host wgrałem restrykcje. Sporządzając je, pomyślałem, że po co komu jednostki przeciw powietrzne. Laughing
Mixer stwierdził że jego jednostki nie strzelają, to chciał wybudować coś anty-air. Konkretnie Archera(którego wyłączyłem). Szczerze wątpię by Flaker zamontowany na tym okręcie strzelał do archerów.

I to jest cały problem. Dla mnie to jest jasne, że jest to hover. Pytałem się graczy TA i odpowiedź była jednoznaczna-hovercraft.

Co do samej jednostki, to powiem że jest mocna na bliskim dystansie. To że jednostki nie strzelały było spowodowane paralizatorem Archangela. Druga broń jest dość silna. Jednostka nie jest słaba, raczej średnia. Niby wszystko fajnie, ale to żelastwo jest wolne jak ślimak. Bez problemu można go rozwalić z większej odległości.

Co do sprawy, przedstawiłem wam to wszystko jak ja to widzę. Proszę koniecznie o komentarz tych którzy grali, ale ci co nie grali też niech komentują Twisted Evil

To by było na tyle. Ale się rozpisałem Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chief
Tournament promoter


Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

PostWysłany: Pią 1:12, 28 Gru 2007    Temat postu:

Sprawdzone. Flakery nie strzelają do Archangela. Moim zdaniem oznacza to definitywnie że jest to hovercraft.

Jakby to określić... Kbot z Jet-packiem Twisted Evil


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Chief dnia Pią 1:13, 28 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mazi



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 1:34, 28 Gru 2007    Temat postu: zasady ?

moim zdaniem wprowadzenie Cavalier i kotów jest dobrym pomysłem. Zwiększy to siłę armu przeciwko pyro i koty są wypas, tyle tylko że kotami można cała armie rozjechać (jak toś umie nimi ruszać) :p ale co tam niech grają ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mIXer



Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Wągrowiec

PostWysłany: Pią 1:53, 28 Gru 2007    Temat postu:

Odnośnie kotów.

Nie mam nic przeciwko tym jednostką, ale...
Jeżeli w trakcie rozmów w BR pytam sie jakie zasady, a Chief mi pisze STANDARD no to chyba wszystko jasne, jest to dokładnie opisane przez Arana jaki obowiązuje.
Nie mam również nic przeciwko urozmaicaniu "standardu" innymi jednostkami (była rozmowa aby dołączyć 3 lvl, ale jednak zrezygnowaliśmy z tego). A tu w trakcie gry Chief mi wpada coguarami, a miałem 2 lvl już od dłuższego czasu i równie dobrze też moglem je budować, no ale jednak postanowiłem grać uczciwie zgodnie z zasadami. Widać sie nie opłaca.


Gram od nie dawno, czytałem forum i znam zasady jakie obowiązują w grze i staram sie grać fair. Choć zastanawiam się po co te zasady skoro grający ich nie przestrzegają, w szczególności niektórzy najstarsi gracze, którzy chyba powinni dawać przykład nowym.

A co do Archangel'a
Jednostka, która potrafi sie unosić nad innymi jednostkami jest dla mnie jednostką latającą, choć niektórzy mówią że to hovercraft. I uwierzcie mi że naprawdę ciężko się walczy z nim, jeżeli serwer którym był Chief postanowił wyłączyć jednostkę pływająca Archera, który z II lvl Armów ma jest chyba jedyna wyposażona w rakiety zdolne do skutecznego ostrzału Archangel'a.

Tyle odemnie Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ar4N
Administrator


Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew

PostWysłany: Pią 12:48, 28 Gru 2007    Temat postu:

Archangele nie da sie ukryć że są mocne no i mogą poruszać się po wodzie (co nie znaczy że są lotami) ale maja też wady jak już chief napisał są dość powolne i łatwo je zestrzelić z daleka, A mało to szybkich hoverow z dużym zasięgiem? dodawanie tej jednostki do rodziny zakazanych myślę że było by nie na miejscu archaaniołki według mnie nie są przegięte

co do zasad
z opisu mIXera nie widzę aby chief złamał którąkolwiek z zasad, jeśli nawet archaangel jest lotem to gdzie w zasadach są zabronione loty? zabronione jest budowanie określonych budynków (w tym lotnisk)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ar4N dnia Sob 12:22, 29 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
margo



Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:02, 28 Gru 2007    Temat postu:

No właśnie nie przesadzajmy z zabranianiem jednostek bo nie długo dojdziemy do momentu gdzie będziemy mogli grać na konsy Very Happy
Taki standard jaki jest jest jak najbardziej odpowiedni i niech tak zostanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DEF_Rime
DEF_Clan Leader


Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 0:20, 29 Gru 2007    Temat postu:

Gwoli ścisłości, stary standard jak to nazywają nowi gracze (z kotami) "stworzony" został po wieeelu grach na zlotach xD Ale np. grając "na poznańskie" nie grają takie unity jak archangel czy angele (przykładowo)
have a nice day


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
margo



Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:32, 29 Gru 2007    Temat postu:

To Rime dla ścisłości napisz co obejmują poznańskie zasady bo ja nie znam dokładnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RAZIEL



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:46, 24 Sty 2008    Temat postu:

Rime na Angele nie graliśmy kiedyś bo mogą stać się niewidzialne a do tego miały radar jammera, co czyniło je całkowicie niewykrywalnymi uznano więc, że to przegięcie. Teraz one chyba już nie mają jammera więc nie widzę przeszkód aby na nie grać (zwłaszcza, że są dobrymi jednostkami).
@Margo - "zasady poznańskie" to w zasadzie to co w sieci nazywa się standardem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ar4N
Administrator


Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew

PostWysłany: Pią 16:12, 25 Sty 2008    Temat postu:

RAZIEL napisał:
Rime na Angele nie graliśmy kiedyś bo mogą stać się niewidzialne a do tego miały radar jammera


Core'owy tracker ma ten sam pakiecik możliwości a nigdy nie był zabroniony Razz ile to już komów padło dzięki tym możliwościom Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RAZIEL



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:22, 27 Sty 2008    Temat postu:

Owszem, sam tak kiedyś komuś rozwaliłem świnki. Jednak tracker ma nieporównywalnie mniejsze pieprznięcie niż angel.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chief
Tournament promoter


Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

PostWysłany: Wto 23:20, 24 Lut 2009    Temat postu:

Wyszła propozycja by air konsty 1 i 2lvl grały.
Wchodzi to do obowiązującego standardu.
Powodów jest tak wiele że nie ma o czym dyskutować. A tekst że mogą robić lagi, z przyjemnością wyśmieje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Chief dnia Sob 17:35, 07 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
margo



Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:23, 28 Lut 2009    Temat postu:

Yeah, przydało by się dodać że chodzi o konsy air Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gandal



Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 11:26, 10 Kwi 2009    Temat postu:

A można grać na karganethy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RAZIEL



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:57, 21 Maj 2009    Temat postu:

Zauważyłem pewną prawidłowość w ustalaniu zasad, mianowicie tendencyjnie dąży się do upośledzenia ARM, który już wyjściowo ma mniej ciekawych i kluczowych jednostek niż CORE.
Cytat:
Imperator - max 3

Zastanawiam się kto wpadł na ten "genialny" pomysł. Może w ogóle zakażmy budowania działek obronnych. To powinno być zniesione, przy jednoczesnym zakazie "rozkręcania" co faktycznie robi z Impa przegiętą strukturę. Zakaz budowania Cavów i Cougarów też szkoda komentować. Dodatkowo nie przekonują mnie argumenty broniące zakaz budowania EMG.

IMO największym bezsensem jest to, że są ustalone jedne jedyne zasady i zawsze gra się tylko na nie. Kiedyś jak grywaliśmy na linkach, mieliśmy ustalone kilka zestawów ograniczeń i grywaliśmy na różne. Myślę, że warto to wdrożyć w necie, a już na pewno na zlocie. Przyklady:
STANDARD: to co znamy w necie + nieograniczona il. impów (zakaz rozkręcania) + EMG + to co zaproponował CHIEF
Cytat:
Wyszła propozycja by air konsty 1 i 2lvl grały

ja bym do tego dorzucił jeszcze nieuzbrojonych zwiadowców i Radar Plane
GROUND 2LVL: wszystkie naziemne (opcje: z bertami lub bez, z nieuzbrojonymi lotami lub bez)
GROUND: tak samo ale z 3 lvlem (opcja: z karganethami/orconami lub bez nich)
FREE FOR ALL: gramy na wszystko (ew. opcja bez nuk lub hut)
NO RULES: eksperymentalny tryb gry, w którym nie ma absolutnie żadnych zasad - można budować wszystko i można robić wszystko (w tym także łazić komem po całej mapie i atakować nim - także samobójczo, ofscreenować, walić z bert przez całą mapę itp.)

Na koniec: warto zawsze grać bez hut, bo to zwiększa miodność i bez nuk - ja osobiście nie znajduję satysfakcji z gry, polegającej na rakietowaniu przeciwnika z totalnie zabunkrowanej bazy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Total Annihilation Forum Strona Główna -> Zasady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin